“ຄູ່ແຂ່ງ ກັບການປ່ຽນແປງຄັ້ງຍິ່ງໃຫຍ່”
ໃນໄລຍະທີ່ ຄະນະລະຄອນສຽງແຄນລາວ ໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມສູງໃນກຸ່ມຜູ້ຟັງນັ້ນ ມັນພັດເປັນໄລຍະທີ່ສະພາບຂອງ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໄດ້ມີການປ່ຽນແປງຄັ້ງ ໃຫຍ່ຫລວງໃນ ສປປ ລາວ ໂດຍສະເພາະການກ້າວສູ່ການປະຕິບັດຕາມທິດສະດີ “ການປ່ຽນແປງໃໝ່” ຂອງພັກ ອັນເປັນສາເຫດເຮັດໃຫ້ບົດບາດຂອງການຕະຫລາດເຂົ້າມາແຊກແຊງການຜລິດລະຄອນວິທະຍຸນັບມື້ນັບຫລາຍຂຶ້ນ.
ລະຫວ່າງ ປີ 1987-1988 ກໍໄດ້ເກີດມີຄະນະລະຄອນໜຶ່ງເກີດຂຶ້ນອີກເອີ້ນວ່າ: “ຄະນະລະຄອນວັງສຽງທອງ”ເຊິ່ງໄດ້ກາຍເປັນຄູ່ແຂ່ງ ທີ່ຍາດແຍ່ງນັກສະແດງ ກັນບໍ່ທຳມະດາປານໃດ ເພາະຄະນະນີ້ແມ່ນນັກສະແດງໄດ້ກິນເງິນຄ່າການ ສະແດງ, ສ່ວນຄະນະລະຄອນ“ສຽງແຄນລາວ” ນັກສະແດງໄດ້ກິນເງິນ ເດືອນນຳລັດ.
“ຄະນະລະຄອນວັງສຽງທອງ” ບໍລິຫານງານໂດຍ: ອາຈານ ບັບໂບ້ ຫືລ ບົວລາພັນທະວົງ ເຊິ່ງເປັນທັງຜູ້ກຳກັບ ແລະ ນັກສະແດງ ແລະ ໄດ້ກະຈາຍລະຄອນວິທະຍຸເລື່ອງຍາວອອກອາກາດ ເລື້ອງທຳອີດທີ່ມີຊື່ວ່າ: “ພັນທະຫົວໃຈ” ເຊິ່ງປະພັນໂດຍ: ເພັດນ້ອຍ ຣັດຕິກອນ ເປັນລະຄອນທີ່ຕິດພັນກັບຄວາມຮັກ.
ສ່ວນ “ຄະນະລະຄອນສຽງແຄນລາວ” ກໍໄດ້ກະຈາຍເລື້ອງ: “ເມື່ອສີ້ນຄັວນໝອກ” ຂຽນ ແລະ ກຳກັບໂດຍ: ສໍ ສີມຸກສະຫັວນ ເຊິ່ງເປັນລະຄອນ ທີ່ສ່ອງແສງເຖິງ ຄວາມຮັກ, ການສ້າງສາພັດທະນາພາຍໃຕ້ການນຳພາຂອງພັກ.
ໄລຍະນັ້ນການຜລິດລະຄອນ ຂອງຄະນະລະຄອນສຽງແຄນລາວແມ່ນ ອອກອາກາດໃນເວລາ 13:30-14:00 ໂມງ ເຊິ່ງລະຄອນທີ່ກະຈາຍໃນໄລຍະນີ້ ແມ່ນໄດ້ຫັນໄປສູ່ການໂຄສະນາສິນຄ້າເພື່ອສ້າງລາຍຮັບເພີ່ມໃຫ້ທີມງານນຳ.
ນັບແຕ່ 1989 ເປັນຕົ້ນມາ ຄະນະລະຄອນສຽງແຄນລາວມີລັກສະນະຊົງຕົວ ເພາະຜູ້ຂຽນລະຄອນບໍ່ຫລາຍຍ້ອນສ່ວນໜຶ່ງໄປຍົກລະດັບດ້ວຍການຮຽນຕໍ່ໄລ ຍະຍາວ, ອີກສ່ວນໜຶ່ງໄດ້ອອກໄປສ້າງເສດຖະກິດຄອບຄົວຕາມນະໂຍບາຍ ຂອງພັກ ເຊັ່ນ: ບຸນລ້ຽງ ຈັນທະວົງ, ປິ່ນອານົງ ຂຸນເພັດ ແລະ ເກດສະໜາ ຂັນທະວົງສາ, ສ່ວນ ຄຳຜ່ອນ ໄຊອຸດົມ ແມ່ນໄດ້ໄປຮຽນໄລຍະຍາວ.
ເຖິງແນວໃດກໍຕາມຄະນະລະຄອນສຽງແຄນລາວ ກໍ່ຍັງໄດ້ພະຍາຍາມສືບຕໍ່ສ້າງຄວາມບັນເທີງໃຫ້ຄົນຟັງຕະຫລອດມາໂດຍມີພະນັກງານພາຍໃນພະແນກເປັນຜູ້ຂຽນ ແລະ ເປັນຜູ້ກຳກັບການສະແດງເອງ ເຊິ່ງໄລະຍນັ້ນຍັງມີນັກສະແດງຕົ້ນຕໍ ຢູ່ຫລາຍຄົນເຕີບຄື: ທ.ອຸດອນ ວົງໄຊ, ທ.ວິໄລພອນ ວົງພະຈັນ, ນ. ພົງພັນ ຂຸນສັກ, ທ.ອຸ່ນຫລ້າ ຣາຊາຈັກ, ນ.ໄກສອນ ວີໄຊຍະລາດ ແລະ ນ. ຈັນທອນ ແກ້ວມະນີໂຄດ.
ເຖິງວ່າ ໄລຍະນີ້ ຈະມີຄວາມຂາດແຄນນັກປະພັນ ແລະ ນັກສະແດງກໍຕາມ ຄະນະລະຄອນສຽງແຄນລາວ ຍັງສືບຕໍ່ຜລິດລະຄອນອອກອາກາດຢູ່ ແລະ ໄດ້ປ່ຽນເວລາອອກອາກາດມາເປັນ 17:00-17:00 ໂມງ.
(ຂອບໃຈທີ່ອ່ານ-ຍັງມີຕໍ່)
No comments:
Post a Comment